Meer naamsbekendheid, onder meer voor hun uitstekende keuken. Dat is wat Holland Casino Eindhoven wil bereiken met hun culinaire sponsoring van Polo Brabant. En passant verwennen ze ook een aantal van hun eigen VIP-gasten met een VIP-Arrangement.
Landelijk gezien heeft Holland Casino het de laatste jaren niet makkelijk gehad. De financiële crisis hakte er destijds flink in, wat leidde tot teruglopende bezoekersaantallen en tegenvallende omzetten. Dieptepunt was het miljoenenverlies in 2013, waarna de kentering intrad. Zowel de maatregelen die het bedrijf zelf nam als het economisch herstel zorgden voor de terugkeer van groene cijfers. Én voor betere resultaten: in 2015 een omzetstijging van 10% en in de eerste helft van 2016 nog eens een stijging van 6%. De stijgende bezoekersaantallen zijn daar beslist debet aan, aldus Hans de Regt, manager van Holland Casino Eindhoven. “Het gaat ons niet zozeer om het grote geld binnenhalen, maar vooral om véél gasten die gemiddeld zo’n 100 euro per bezoek besteden.”
Een culinaire verrassing
Meer bezoekers = meer omzet. Reden genoeg voor Holland Casino Eindhoven om met gerichte marketingactiviteiten het aantal bezoekers aan hun filiaal verder te laten groeien. Vanwege het beperkte sponsorbudget worden de te sponsoren evenementen zorgvuldig uitgekozen. “Je wilt graag verschillende doelgroepen aanspreken,” vertelt Hans de Regt. “Dus zijn we sponsor van PSV, maar dit jaar ook van het hippische evenement Polo Brabant.” De keukenbrigade van Holland Casino Eindhoven zal op zaterdag en zondag twee gerechten serveren, als bijdrage aan de culinaire verrassingen die Polo Brabant gewoontegetrouw biedt.Dat het casino in Eindhoven over een uitstekend keukenteam en dito restaurant beschikt, is bij veel mensen in de regio niet bekend. Vandaar dat het bedrijf de gelegenheid om tijdens Polo Brabant iets culinairs aan te bieden met beide handen aangrijpt. “Veel van onze koks werkten voorheen bij gerenommeerde restaurants en doen graag mee aan zo’n evenement. Hiermee kunnen ze nog meer hun creativiteit tonen, buiten wat ze dagelijks doen in onze restaurantkeuken die tot 01.30 uur open is. Voor dit soort activiteiten buiten de deur is veel animo; ze ‘vechten’ er nog net niet om wie mee mag.”
Naamsbekendheid én goodwill
Dit jaar nodigt het casino voor het eerst ook een aantal van haar VIP-gasten uit voor Polo Brabant. Het aantal VIP-gasten van het casino is niet heel groot. Het bedrijf kent de interesses van de meeste van hen, weet bijvoorbeeld of ze fan zijn van een artiest of een bepaalde sport. “Degenen die geïnteresseerd zijn in hippische sporten hebben we uitgenodigd voor Polo Brabant. Zij kunnen – als een soort ambassadeurs van het casino – zelf ook mensen hiervoor uitnodigen. Met het VIP-Arrangement dat we hebben geboekt willen we onze VIP-gasten en hun gasten graag fêteren. Bovendien biedt het evenement voor hen een goede netwerkgelegenheid.”
Met hun deelname aan Polo Brabant streeft het casino vooral naar grotere naamsbekendheid. “Voor het casino zelf, dat midden in het centrum van Eindhoven is gesitueerd. We merken dat gasten die locatie niet altijd verwachten. Daarnaast willen we meer bekendheid geven aan ons restaurant en daarom laten we de bezoekers van Polo Brabant graag kennismaken met wat we op culinair gebied te bieden hebben.”
Ten slotte is er ook sprake van goodwill richting de organisatie van Polo Brabant. “Dit is toch een heel apart evenement, anders dan andere sportevenementen. En dat ondersteunen we graag,” aldus Hans de Regt.Door: Carla van Elst namens de Eventmanager, zie ook het artikel bij DE EVENTMANAGER