Polo met een vleugje Brabantse gemoedelijkheid

Zie het voor je: acht paarden sprinten met snelheden tot 60 km per uur over het speelveld, graspollen vliegen in het rond, de ruiters meppen met lange houten stokken tegen een kleine bal. Wat krijg je als je dát beeld combineert met Brabantse bourgondische gemoedelijkheid en top-hospitality?Dan krijg je Polo Brabant.

Dit populaire relatiemarketing-evenement wordt op 17 & 18 juni 2017 nu alweer voor de achtste keer georganiseerd. Plaats van handeling is Landgoed Eeckenrhoode in Waalre; de organisatie van het evenement is in handen van Lei en Lukas Willems, eigenaren van Polo Brabant én van evenementenbureau BYLEI.

Kijk hier voor het hele interview met Lei Willems en de Eventmanager: http://www.deeventmanager.nl/nieuws/polo-met-een-vleugje-brabantse-gemoedelijkheid. De Eventmanager – vakblad voor de evenementenbranche – nam een kijkje bij de voorbereidingen voor Polo Brabant 2017.

 

Verdere tekst interview

Dynamisch en opwindend
Tien jaar geleden bedachten de tweelingbroers Lukas en Lei Willems de combinatie ‘polo & relatiemarketing’. Een gedurfde combinatie, want Nederland is wel een paardenland maar zeker geen pololand. Polo had de uitstraling van een wat elitaire sport en bedrijven zouden wellicht huiverig zijn zich daarmee te associëren. “Wij zagen vooral het dynamische van deze sport, het opwindende spel waardoor bezoekers gefascineerd worden,” vertelt Lei Willems. “Wij hebben die dynamiek op en fascinatie met het poloveld vertaald naar de andere kant van de boarding. Daar creëerden we gastvrije ontvangstruimten waar bedrijven hun beste relaties kunnen ontvangen. Bij Polo Brabant halen we het elitaire eraf en voegen er een Brabantse bourgondische gemoedelijkheid aan toe, mét een hoog hospitality-niveau. En die combinatie is echt uniek in Nederland.”

 

Bij ons klopt álles
Relatiemarketing-evenementen beogen natuurlijk allemaal hetzelfde: zakelijke relaties samenbrengen met het doel netwerkmogelijkheden te scheppen. Vaak vormt een sportieve prestatie het decor, zoals voetbal-, tennis-, hockey-, schaats-, fiets- of zeilwedstrijden. Aan dit rijtje kan nu dus ‘polo’ worden toegevoegd. Polo Brabant* ontvangt jaarlijks op de twee toernooidagen zo’n 150 bedrijven die bij elkaar 2.000 gasten uitnodigen. Die gasten hebben een topdag, wat mag blijken uit de 80% doorboekingen die het evenement elk jaar weer krijgt.Elk jaar ook wordt een heel nieuw concept ontwikkeld voor het evenement. “Dat is natuurlijk ons vak,” vertelt Lei Willems. “Catering en styling doen we zelf, samen met een aantal vaste partners. Maar waar het écht om draait is de gastvrijheid en daar zijn wij heel goed in. Weet je, je komt niet naar ons toe voor de kreeft en de kaviaar, je komt naar ons omdat je in een bijzondere entourage, omringd door polo en top-hospitality, bijzondere mensen kunt ontmoeten.”Natuurlijk kent Nederland meer polo-evenementen, maar Willems durft te stellen dat Polo Brabant qua hospitality de absolute top is. Waar ‘m dat in zit? “Bij de een is dit goed en bij de ander dat. Bij ons klopt álles, het totaalplaatje, van A tot Z. Bijvoorbeeld: het is een relatiemarketing-evenement, maar omdat het in het weekend plaatsvindt, zullen veel gasten hun partner en kinderen meebrengen. Wij zorgen ervoor dat iedereen, tot en met de kinderen, in de watten gelegd wordt en het hele evenement lang vermaakt wordt.”Arrangementen en maatwerk
Naast het vermaken van de gasten wordt uiteraard alles in het werk gesteld om het primaire doel – netwerkmogelijkheden creëren – te realiseren. Bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat de gasten betekenisvolle en belangrijke ontmoetingen kunnen hebben. “Wij kunnen daarin maatwerk leveren, zorgen voor combinaties: bedrijven en mensen samenbrengen die elkaar willen leren kennen. Als bedrijven ons vragen ‘we willen graag die en die ontmoeten’ kunnen wij arrangeren dat die personen of bedrijven gelijktijdig aanwezig zijn.

Het programma Polo Brabant voorziet in verschillende hospitality-arrangementen voor de twee toernooidagen. Daarnaast kan in de drie dagen vóór het evenement de 2100 m2 ingerichte luxe hospitality-ruimte exclusief worden gehuurd. Heel interessant voor bedrijven of bureaus die op zoek zijn naar een bijzondere ambiance voor een ontvangst van 700 tot 1.200 gasten. En tot slot is ook hier maatwerk mogelijk, buiten alle arrangementen om. Opdrachtgevers die hun relaties nog extra willen verwennen, met een voorontvangst, een lunch die gekookt wordt door een sterren-chef … eigenlijk is alles bespreekbaar. “O zeker,” beaamt Lei Willems, “al zeggen opdrachtgevers achteraf weleens ‘dat extraatje was geweldig, maar eigenlijk niet nodig’. Omdat het al bijzonder goed is.”

Meer info op de website van Polo Brabant.
*Tot 2016 onder de naam Polo Waalre

Door: Carla van Elst

2017-03-27T19:09:42+00:00
Deel ons
Deel ons niet